onsdag 26. desember 2012

2012 #3

Digitalis er et plateselskap jeg har fulgt de siste årene, og årets utgivelse Discoverer med Tunnels, har fått en del late nite spilletid i min stue, gjerne etterfulgt av Pye Corner Audios Sleepgames (Ghost Box 2012). Generisk, melankolsk, nocturnal elektronika gjør det for meg for tiden.I sommer hadde jeg stadig Lones Galaxy Garden på øret mens jeg lå på stranda. Florlette synthscapes for et tungt hode.

I en pakke fra Boomkat som dumpet inn sent i desember, er det også mye jeg enda ikke har fått hørt på. Lee Gambles DnB-derivat, Jack Dice 12ern fra Modern Love, 1991s "Hi Tech High Life" og mer til i samme gangen.

En plate jeg har hørt mye på er Nils Anders Mortensens Im Freien (lawo Classics 2012) hvor pianisten spiller stykker av Grieg, Debussy og Bartok. Noe gitarklimpring ble det også, som Nina Nielsens Love and Terror in the Wilderness (Biophon 2012) og jeg oppdaget, sent men godt, Sibylle Baiers fine album Colour Green, opprinnelig spilt inn på begynnelsen av 1970-tallet, men ikke utgitt før i 2006.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar